Провідники змін: реформи задля кращих освітніх можливостей в Україні

Взагалі досить складно домогтися будь-яких змін; а бути провідником змін у ситуації, коли ніхто не визнає, що проблема дійсно існує, практично вважається подвигом. «Мої колеги не розуміли, чому я вирішила займатися проблемою позашкільної освіти», - згадує Ольга Чічіна з України. «Ніхто не працював над цим питанням протягом десятиліть, ані не розвивав ідей для його вирішення».

Ольга Чічіна, яка в даний час є депутатом Харківської міської ради, щодня наполегливо працює над тим, щоб змінити це недбале ставлення до освіти. Програми позашкільного навчання для учнів Харкова, другого за величиною міста України, вже давно перестали бути дієвими через відсутність оновлених ресурсів та брак підтримки з боку місцевої громади. Ольга Чічіна та її колеги з комісії Ради з гуманітарних питань вдихнули нове життя в цю сферу шляхом перетворення програм позашкільної освіти на активний і динамічний освітній ресурс для молоді Харкова.

Ольга вважає, що стимулом для цього стала її участь у Академії політичного лідерства МРІ минулої весни. Наша шестиденна програма навчає нинішніх політичних активістів та лідерів, як відповідально і ефективно виконувати свої політичні ролі. Завдяки участі в Академії Ольга Чічіна змогла краще зрозуміти ті проблеми, які існують у сфері освіти її регіону, а також зуміла розробити цільовий план реформ.

У результаті моєї участі в Академії політичного лідерства в мене виникла ідея реформування системи позашкільної освіти, хоч я ніколи раніше не працювала над цим питанням. У ході семінарів я отримала важливі інструменти для реалізації мого проекту. Я здобула інформацію щодо чітких кроків побудови ефективної лобістської кампанії, а також заручилася підтримкою експертів МРІ, які допомогли мені з написанням проекту рішення [для Ради] після закінчення Академії.

Одразу після повернення в Харків Ольга Чічіна почала активно застосовувати отримані знання на практиці. Завдяки її впливу, міська рада Харкова ухвалила рішення про виділення коштів на реорганізацію Школи юного техніка, яка була перейменована на Освітній Центр «Start», що став епіцентром проектів позашкільної освіти.

З моменту свого перейменування в липні новий громадський центр перевищив очікування щодо залучення підтримки з боку існуючої на цей час освітньої спільноти. Вчителі з навколишніх шкіл проводять тут позакласні заняття і заходи на різні теми – від прав людини та етики до фінансової освіти. Крім того, школи-учасники здійснюють кроки щодо фінансування придбання нового, сучасного технічного обладнання для Центру, а також співпрацюють з місцевими громадськими організаціями  з метою отримання ґрантів задля створення в Центрі нової програми вивчення англійської мови.      

Ольга вважає ці зміни не лише успіхом громади, а й своєю особистою перемогою. «Я тепер краще розумію, як зробити мою депутатську діяльність більш ефективною та усвідомлюю, що основним показником нашої діяльності є те, наскільки корисними для громади є прийняті нами рішення», - пояснює вона. Вона стала яскравим прикладом того, як отримані завдяки МРІ знання і вміння можуть бути успішно засвоєні, адаптовані та втілені рішучими зусиллями однієї неординарної та відданої людини. 

Досягнення та Історії