Всеукраїнське соцопитування: Відсутність беззаперечного лідера напередодні президентських виборів

Дослідження
03 грудня 2018

Київ, Україна — Всеукраїнське соціологічне опитування Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту (МРІ) засвідчує, що питання стосовно майбутнього переможця президентських перегонів 2019 року все ще залишається відкритим, демонструє дедалі більшу підтримку створення автокефальної Української православної церкви, а також значний інтерес громадян до питань еміграції.

Відсутність беззаперечного лідера серед кандидатів у президенти

«Відсутність беззаперечного лідера на президентських виборах свідчить про те, що виборці ще не вирішили, котрий з кандидатів зможе розв’язати найбільш актуальні для них проблеми, такі як покращення економіки, припинення війни на Донбасі та боротьба з корупцією», — сказав Стівен Нікс, Регіональний директор МРІ у Євразії.

Юлія Тимошенко, рейтинг підтримки якої сягає 17 відсотків, є лідером серед кандидатів у президенти. Президент Порошенко, новачок в політиці Володимир Зеленський та ще два кандидати, згідно даних опитування, ділять між собою друге місце.

Зростання підтримки незалежної української церкви

Опитування також показує, що українці дедалі частіше підтримують створення автокефальної Української православної церкви, незалежної від Московського Патріархату, демонструючи при цьому зростання рівня підтримки з 39 відсотків у червні 2018 року до 47 відсотків.

«Створення незалежної церкви в Україні матиме вплив на всю православну християнську спільноту, оскільки Українська православна церква в даний час перебуває під контролем РПЦ, — сказав пан Нікс. — Дебати щодо статусу Української православної церкви є віддзеркаленням ширшого політичного контексту, і багато хто вважає процес переходу до незалежної української церкви ознакою того, що Україна продовжує дистанціюватися від Росії», — сказав пан Нікс.

Громадяни занепокоєні рівнем дезінформації

Дезінформація й надалі залишається проблемою для українців: трохи менше половини громадян вважають, що їхня спільнота є більш вразливою до дезінформації внаслідок війни на Донбасі. Серед найбільш ефективних методів боротьби з дезінформацією респонденти назвали перевірку фактів (37 %) та освіту (32 %), на противагу більш жорстким заходам, таким як заборона на засоби масової інформації (27 %) чи сайти соціальних мереж (21 %).

Близько третини українців розглядають можливість еміграції

Опитування також демонструє значний інтерес громадян до еміграції. Двадцять дев'ять відсотків українців розглядають можливість еміграції з метою працевлаштування, тоді як близько половини українців віком від 18 до 35 років думають про еміграцію (47 %).

Методологія

Це опитування було проведене соціологічною групою «Рейтинг» на замовлення Міжнародного республіканського інституту. Збір даних проводився з 29 вересня по 14 жовтня 2018 року шляхом особистого інтерв'ю вдома у респондентів. Національне опитування проводилося за випадковою вибіркою, яка включала 2400 постійних жителів України віком від 18 років і які мають право голосу. Додатково було опитано по 1200 респондентів у Херсоні, Рівному, Сєверодонецьку та Слов’янську. Коефіцієнт досяжності становив 63 відсотки, а статистична похибка не перевищує ± 2.0 відсотки для повної вибірки опитування. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, регіоном та розміром населеного пункту. Опитування було проведено за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Популярні ресурси