Українська молодь сьогодні: результати національного опитування

Дослідження
24 червня 2021

Більше половини української молоді вважає, що країна рухається у правильному напрямку. Про це свідчать результати національного опитування молоді, проведене Центром аналізу та соціологічних досліджень (CISR) Міжнародного республіканського інституту (МРІ) у рамках програми “Мріємо та діємо”. Опитування охоплює участь молоді у громадському та політичному житті, міграційні настрої молоді, сприйняття соціальних груп і меншин, особистісний розвиток та користування медіа. 

Громадсько-політична участь 

52% молоді віком 13-15 років і 32% молоді віком 16-35 років вважають себе активними членами своїх громад. Найчастіше це проявляється шляхом участі молоді у розвитку публічних просторів, відвідування культурних та спортивних заходів. Також 35% молоді підтримували електронні петиції, 25% – стежили за діяльністю посадовців, а 17% – займались волонтерською діяльністю для соціальної та політичної справи. Про залученість до молодіжних рад зазначили  28% молоді 13-15 років і 25% молоді 16-35 років. 

Щодо політичної участі, 83% молоді віком 10-15 років планують голосувати на виборах, коли отримають таку можливість. А серед тих, хто міг голосувати у 2019-2020 роках, 74% голосували на президентських виборах, 53% – на парламентських, а 52% – на місцевих виборах.  

Особистісний розвиток 

Найбільший вплив на формування думки молоді мають батьки, друзі та партнери.  А от вплив лідерів суспільної думки та політиків дуже незначний.  

Щодо вибору професії, то для молоді у першу чергу важлива реалізація своїх інтересів та здібностей, а вже потім заробітна плата. Головною перешкодою на шляху до працевлаштування молодь назвала корупцію та кумівство.  

Сприйняття соціальних груп і меншин 

Загалом серед молоді віком 16-35 років спостерігається високий рівень сприйняття різних соціальних груп та меншин: людей похилого віку (89%), людей з інвалідністю (86%), переселенців (78%), мовних меншин (82%). Порівняно нижчим є рівень сприйняття ЛГБТ-меншин – 42% , та ромів – 29%. 

Міграційні настрої 

Більше половини молоді віком 10-15 років розглядають можливість змінити місце проживання, а серед молоді віком 16-35 років цей показник становить 40%. При цьому постійно проживати за кордоном бажають 39% молоді віком 13-35 років.  Основними причинами бажання змінити місце проживання є відсутність дозвілля (для молоді віком 10-12 років), нестача освітніх можливостей (13-15 років) та економічних перспектив (16-35 років).  

Користування медіа 

Найпопулярнішою соціальною мережею для молоді є Instagram – 82% серед молоді віком 13-15 років, 64% – 16-35 років. Друге місце посідає Facebook – 61%, але тільки серед молоді віком 16-35 років. Популярними є також месенджери Viber та Telegram. А от платформа TikTok здобуває популярність – 32% – серед молоді віком 10-15 років. 

Переглянути повне дослідження можна тут. 
Завантажити інфографіку можна тут.

Методологія 

Це опитування проводилося компанією InfoSapiens на замовлення Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту у рамках програми “Мріємо та діємо”. В опитуванні взяло участь 2503 молодих українців та українок віком від 10 до 35 років. Опитування було проведене методом телефонного інтерв’ю (CATI) з 22 лютого по 28 березня 2021 року. Статистична похибка вибірки не перевищує 4,4% для молоді віком від 10-12 та 13-15 років, і 2.6% для молоді віком від 16 до 35 років.  

Цей матеріал став можливим завдяки щирій підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст цього матеріалу є відповідальністю IREX та IRI  і необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів. 

Програма  “Мріємо та діємо” реалізується за  підтримки  Агентства  США  з  міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною некомерційною організацією IREX у партнерстві з Будуємо Україну разом (БУР), Центром «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» (CSR Ukraine), Making Cents International (MCI), Міжнародним республіканським інститутом (IRI) та Zinc Network.  

Популярні ресурси