Нове соціологічне опитування свідчить про значний інтерес до майбутніх виборів

Дослідження
30 січня 2019

Київ, УкраїнаВсеукраїнське соціологічне опитування Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту (МРІ) демонструє значний інтерес виборців до майбутніх президентських виборів в Україні та свідчить про те, що припинення війни на Донбасі, боротьба з корупцією та покращення економіки є основними факторами, що впливають на вибір громадян.

«Аналіз пріоритетів виборців станом на грудень 2018 року вказує на те, що українці прагнуть взяти участь у виборах і звертають увагу на основні виклики, які стоять перед країною», — сказав Стівен Нікс, Регіональний директор МРІ у Євразії.

Загалом, 74% респондентів мають намір взяти участь у голосуванні на президентських виборах; з них 32% мають намір зробити це «однозначно», а 42% — «скоріше» голосуватимуть. Інтерес до голосування найвищий у західній та центральній Україні, найменший — у східній та південній Україні. Молоді люди, як виявляється, найменш зацікавлені в голосуванні – лише 26% з них заявили, що «однозначно» проголосують, порівняно з 37% опитаних віком від 51 року і старше.

Для 39% респондентів припинення війни на Донбасі є пріоритетним фактором при виборі кандидата; наступними чинниками є боротьба з корупцією (16%), покращення стану економіки (11%), а також вирішення питання комунальних платежів, комунальних послуг та тарифів (10%). Питання війни на Донбасі стало визначальним для відбору кандидатів у всіх вікових групах, в той час як боротьба з корупцією та тарифи є більш важливими для українців середнього та старшого віку.

Методологія

Це опитування було проведене Соціологічною групою «Рейтинг» на замовлення Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту. Збір даних проводився з 13 по 27 грудня 2018 року шляхом особистого інтерв'ю вдома у респондентів. Національне опитування проводилося за випадковою вибіркою, яка включала 2400 постійних жителів України віком від 18 років і які мають право голосу. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, регіоном та розміром населеного пункту. Коефіцієнт досяжності становив 62,7 відсотків, а статистична похибка не перевищує ± 2.0 відсотки для повної вибірки опитування. Опитування було проведено за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Популярні ресурси