Нове соціологічне опитування показує підвищену стурбованість військовим конфліктом на Донбасі

Дослідження
27 серпня 2018

Київ, Україна — Всеукраїнське  соціологічне опитування Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту (МРІ)  демонструє підвищений рівень стурбованості громадян у зв'язку з військовим конфліктом на Донбасі. Опитування також свідчить про слабке розуміння громадянами ключових реформ та їх тверде переконання про засилля дезінформації як у традиційних медіа, так і в соціальних мережах. Окрім національного дослідження, опитування громадської думки було проведено в містах Рівне, Сєверодонецьк, Слов’янськ і Херсон.


Більше половини респондентів визначили «війну / розширення конфлікту в Україні» як найбільшу загрозу для їх способу життя та майбутнього їхніх дітей. Відсоток тих, хто вважає військовий конфлікт однією з трьох найважливіших проблем, що стоять перед країною, виріс з 41 % в березні 2018 року до 53 %. Переважна більшість респондентів (71 відсоток) вважають, що державні органи повинні «покласти край війні на Донбасі», для того щоб підвищити довіру до української влади.


Дослідження також вказує на низький рівень розуміння суспільством політичних та інших реформ і низьку впізнаваність політиків, які стоять на чолі цих процесів змін. Наприклад, у цілому 59 відсотків респондентів повідомили, що вони або «не повністю» розуміють (28 %) або взагалі не розуміють (31 %) реформи системи охорони здоров'я під керівництвом в.о. міністра охорони здоров'я Уляни Супрун.

«З наближенням періоду виборчої кампанії в Україні, стає очевидним, що громадськість не знає про значний прогрес, досягнутий у впровадженні політичних та інших реформ — сказав Стівен Нікс, Регіональний Директор МРІ у Євразії. — Вкрай необхідно, щоб влада та політики забезпечили поінформованість громадян України щодо важливості цих змін, що привело б до більш сталої підтримки курсу реформ»

Респонденти з усіх куточків України також заявили про високий рівень дезінформації як у традиційних ЗМІ, так і в соціальних мережах. Повідомлення громадян про виявлення ними майже на щоденній основі фальшивої чи оманливої інформації в ЗМІ є більш поширеними у східній частині України, ніж у будь-якому іншому регіоні країни. Крім того, українці, які вважають, що телебачення несе неправдиву інформацію переконані, що саме російські канали найбільш часто подають перекручену інформацію. У цілому 67% респондентів повідомляють, що вони стикаються з  оманливою або неправдивою інформацією в ЗМІ, у тому числі в соціальних мережах, «щодня або майже щодня» (22 відсотки), «принаймні один раз на тиждень» (30 відсотків) або «принаймні один раз на місяць» (15 відсотків).
 

 

Методологія

Це опитування було проведене соціологічною групою «Рейтинг» на замовлення Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту. Збір даних проводився з 26 травня по 10 червня 2018 року шляхом особистого інтерв'ю вдома у респондентів. Опитування проводилося за випадковою вибіркою, яка включала 2400 постійних жителів України віком від 18 років, які мають право голосу. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, регіоном та розміром населеного пункту. Статистична похибка не перевищує 2,0 % для повної вибірки, а коефіцієнт досяжності респондентів становить 62,7 %.
 

Популярні ресурси